Wifeey

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av wifeey - 21 juni 2010 22:17

Jag visste inte vad vi skulle äta idag och jag hade noll ork att stå vid spisen så jag slängde bara ihop något och det blev hur gott som helst.


Dagens middag var stekt potatis och kyckling med kall fetaostsås


kyckling och potatisen


2 st kycklingfileér

8 st potatisar

2 dl fryst majs (en liten burkmajs går också bra)

grillkrydda


Såsen


3dl cremefraiche

1pkt fetaost

lite salt

lite peppar


Gör så här:

Koka potatisen som vanligt ,skala sen potatisen eller gör det innan du kokar det spelar ingen roll.

Medans potatisen kokar delar du på kycklingfilerna och skär dom i tärnor och stek dom tills de inte längre är rosa.


När potatisen har kokats och skalats så ska den också skäras i tärnor sen så stekar du potatisen tillsammans med kycklingen och krydda med grillkrydda sen efter någon minut då de har stekt tillsammans heller du i majsen.

Låt det stekas på svag värme i några minuter .

När potatisen har fått lite färg så är det klart.


Såsen:

Ta och häll cremefraichen i en skål och ta och dela fetaosten och lägg i sen så mosar du fetaosten och rör ihop med cremefraichen avsluta med lite salt och peppar.

Denna sås passar också perfekt till grillat också.


Smaklig måltid


(tyvärr kunde jag inte fota då min kamera dog nyss då jag skulle göra det  )

Av wifeey - 21 juni 2010 20:44

Här bjuder jag på en bild på mig själv. Jag hatar att bli fotad och att fotas själv, men varsegoda.


 

Av wifeey - 21 juni 2010 20:23

Fyfan trodde aldrig jag skulle ta mig hem. Tyvärr fick jag korta ner lite på Nataz promenad för jag började må dåligt, jag kallsvettades och började skaka och bli yr.

Sista biten ringde jag syster så hon fick prata med mig medans jag kämpade för att ta mig hemåt och inte falla ihop.

Usch vill inte må så här :( Ligger nu i sängen och svettas som en gris och ont i kroppen tur fläkten är på annars hade jag väl avlidit.


Jag hoppas att jag slipper åka på den där förkylningen som går och som Milian har för det är midsommar på fredag och då vill jag inte vara sjuk.


Av wifeey - 21 juni 2010 19:32

Hunden gnäller och behöver ut och Andreas sover och Milian är på väg. Kan inte ta hunden förrän Milian har somnat annars kommer han bli ledsen för han inte får följa med.


Sov Miilian Sov


  Andreas vaknade så nu går jag och Nataz, ciao

Av wifeey - 21 juni 2010 14:50

Sitter vi i Milians rum och leker. Eller han leker och jag kollar på och myser med vovven. Man märker att Milian inte är så kry för det är inte alls lika mycket energi i honom och inte alls lika glad som han brukar vara . Han kommer till mig hela tiden och ska kramas och vara i famnen, mammas lilla sjukling.


                  

Av wifeey - 21 juni 2010 14:14

Sitter just och drömmer om att få göra en omstyling .

Fixa mina naglar , förlänga håret och shoppa nya kläder och skor.

Jag är less att känna mig som en mamma i allt jag tar på mig. Innan jag blev mamma hade jag stil och såg fräsch ut , men nuförtiden är det mest mjukisar som gäller.

Fast jag ska inte klaga över att känna mig som en mamma för detär verkligen något underbart och jag älskar Milian mer ön ord går att beskriva.


    

Av wifeey - 21 juni 2010 10:27

Jag sitter och kollar runt om man kanske skulle skaffa löshår, sånt med clips.

Saknar mitt långa hår och om jag köper det så kan jag ju välja.


Men då jag inte kan så mycket om löshår så skulle jag behöva få svar på en del frågor.


Hur långt måste håret vara för man ska kunna ha löshår med clips?


Vad ska man tänka på då man beställer ifrån internet?


Kan man tvätta det , styla det ?


Skulle uppskatta om någon kunde svara på dessa frågor.


 

Av wifeey - 21 juni 2010 09:07

Godmorgon


Här har man varit vaken än stund . Milian är fortfarande sjuk så han är hemma från dagis så jag vet inte vad man ska hitta på för han inte ska bli så rastlös, kanske ta fram pussel till honom eller nåt annat kreativt.


Jag måste iaf plocka undan och fixa i köket. Sen måste hunden ut på långis så jag får ta och stoppa Milian sen i vagnen och gå den rundan.


Nu ska jag äta lite frukost och sen börja med dagens sysslor


Vad händer för er ?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards