Wifeey

Alla inlägg under juni 2010

Av wifeey - 30 juni 2010 12:41


Bjuder på en en bild med sjuklingen med andra ord mig!


 

Av wifeey - 30 juni 2010 12:13

Idag vill jag bara sova bort den här dagen och vakna frisk.

Jag ligger nu i soffan med täcke och kudde och mår rent ut sagt skit.

Som tur är så är Milian väldigt lugn idag och just nu ligger han och sover.

Jag hoppas bara att Andreas hinner komma hem innan Milian vaknar .

Det är begravning idag för hans polare som gick bort för några veckor sen.


Nu ska jag fortsätta och tycka synd om mig själv för jag orkar knappt blogga.

Hörs senare då jag är piggare

Av wifeey - 29 juni 2010 11:34

God förmiddag!

Morgonen började med en promenad med hundarna och Paue .

Sen när jag kom hem slängde jag ihop en äppelpaj som jag kunde bjuda min arbetstreapuet och kollega på för vi hade avslutning med dom.

Men vi ska ses igen i höst en gång till för min handdator har gått sönder så hon skulle skicka iväg den så i höst då hon är tillbaka från semestern så får jag igen den.

Sen innan de kom så fick Milian måla med fingerfärg , oj vad han tyckte det var kul.

               


Av wifeey - 28 juni 2010 19:10

Är riktigt slut och svettas som en tok. Kom nyss in från att ha lekt i lekparken med Paue, Milian och Dizel. Nu är det sängen som gäller för Milian och snart för mig också känner jag. Nu kom min prins hit och pussade mig och vill ha vatten. Han har blivit så duktig på att säga till nu när han är törstig.


                   


Nu ska jag stoppa om min klätterapa sen ska jag varva ner med en kopp te framför tvn

Av wifeey - 28 juni 2010 14:15

Morgonen började med att vi var i den stora lekparken med Ida och Freja.

Och medans vi väntade på dom så körde Milian bilen som fanns där , hans nya favorit.

 

Efter en stund kommer dom och Milian och Freja lekte en massa i sanden , sen fick Milian ett ryck om att han skulle klättra överallt och springa iväg hela tiden.

Han klättrade upp i rutschkanan och kastade sig utåt , galen unge , men som tur var så kunde jag fånga honom innan jag fick en hjärtattack.

Efter en stund ger jag upp för han var helt crazy så vi bestämde oss att gå till ida och äta lunch ,Korvstroganoff och ris , gotti gott. Sen efter vi hade ätit lunch gick vi till Ullis och hälsade på och fikade Muffins Ida hade gjort.

En stund senare gick Ida och Freja hem , en jag och Milian stannade kvar en stund och surrade sen gick vi också hemåt.

När jag kom hem så la vi oss och sov och sov bort hela eftermiddagen (vi hade varit uppe hela natten ) tills min syster ringde och ville att jag skulle följa med och hämta hennes hund.

Efter vi hade hämtat Nelly så åkte vi till Coop och handlade gott  och kvällen avslutades med film och mys med älskling.

     

Av wifeey - 28 juni 2010 13:18

Vi börjar med lördagen. Jag och Milian klev upp och gjorde oss ordning sen tog vi Nataz ut på en härlig promenad och min envisa lilla prins skrek som en galning för han inte fick hålla i Nataz så tillslut så fick han hålla en liten stund tills det kom en annan med en hund då tog jag över .

   

Efter ca en timmas promenad så lämnade vi Nataz hemma och gick till sandlådan som finns just brevid oss. Milian grävde och lekte , men efter ett tag serjag något skumt i hans hink , KATTSKIT!!!! de hade bara krattat sandlådan och gjort så att kattskiten som fanns där i mindre delar !! FAN  kan de som har utekatter inte ta upp efter sina katter , vi som är hundägare måste ju ta upp efter våra hundar!

Ska ringa bovärden imorn och säga åt att de får fixa sandlådan.

                  

Efter lek i sandlådan var det lunch och sovdags . Sen medans Milian låg och sov ringde Andreas polare och kollade om vi skulle med och äta mjukglass och som tur var så vaknade Milian just då så vi kunde hänga med.

Milian fick en egen glass för första gången och det var inte den bästa idén för det var glass överallt till och med i håret och i örat för Milian fick för sig helt plötsligt att glassen var en telefon och tryckte in den i örat, visst det var sött , men inte bra för det var kladdigt hur mkt som helst. Så när vi kom hem var det bara att slänga honom i badet.

     

Av wifeey - 28 juni 2010 10:44

Jag vet att jag har varit dålig bloggare på senaste tiden , men så fort solen tittar fram vill man inte sitta inne.


Idag så har man sprungit mellan tvättstugan och hemmet sen så har man diskat och plockat undan.

Snart blir det att gå iväg och hämta min prins som är sin sista dag på dagis sen från imorn till 20:e augusti har han semester.

Vi får se om det då blir Linköping för mig och lilleman allt beror på om mamma och pappa ska åka söderut eller inte.


Nu ska jag skynda på till tvättstugan. Ska lägga upp bilder från helgen också, men det får bli lite senare

Av wifeey - 26 juni 2010 13:55

Gud vilken underbar midsommar vi hade igår och bäst av allt är att inte är bakis hehe.

Det började med att jag halv 8 på morgonen vaknar av att det spelas en melodi och jag kan inte förstå vad det är som låter , men sen så kopplade det att var min mobil och att Paue hade ringt och just när jag ska ringa upp så får jag ett sms där hon frågade om jag skulle med och gå och det ville jag ju så klart. Så yrvaken kliver jag upp ur sängen tar på mig kläder och sen ropar på Nataz.

Jag kände mig riktigt seg i huvudet när jag gick bort till paue , men efter ett tag börjde jag piggna till.

Efter en timmes promenad så hoppade jag och Milian in i duschen och gjorde oss fräscha för att senare bege oss till Bonnstan för midsommarfirande. När jag och Milian var klara så fixade Andreas till sig sen gick vi alla mot Bonnstan.


När vi kom till Bonnstan tog vi en plats i gräset nära scenen och där midsommarstången skulle stå. Sen så gick jag och Milian och kollade runt vad man kunde göra, men allt man kunde göra kostade till och med att göra en krans av björk, riktigt tråkigt. Sen fick Milian följa pappa och se om de kunde hitta vatten någonstans. Sötprinsen min han älskar verkligen att gå.

         


Efter en stund så reser de midsommarstången och Milian tyckte det var jätteintressant att se , men han tyckte det var roligare att dansa runt den , den nya favoriten blev små grodorna ojoj vad han skrattade då vi sjöng den.

Sen så blev Milian less på ringen så jag och han dansade vidare där vi satt istället och sen så busade vi lite också medans vi väntade på att Jörgen , Lollo och Jörgens dotter Celia skulle komma.

               


Tillslut kommer de och nu så var det helt plötsligt gratis och göra kransar så Jörgen ,Celia och Lollo går dit bort och fixar en till Celia sen så tycker Andreas och Jörgen att Milian också ska ha en så de började sätta igång och fixa. Medans Jörgen plockade blommor så började Andreas att göra själva kransen , haha det var rätt sött att se honey göra den.

Efter ett tag så börjar vi bli lite stressade för 5 skulle vi vara hos Ulli och klockan började närma sig halv 3 , men som tur var så var Jörgen snäll och skjutsade hem oss så vi skulle hinna byta om , baka och dona.

                         


När vi kom hem var det stress , stress , stress, Baka 3 äppelpajer , men när den första inte alls blev bra så gav jag upp så jag skickade honey till Coop för att inhandla någon slags efterätt medans jag bytte om och sminkade mig. När han kom tillbaka så bytte han om och sen packade vi ner allt vi skulle ha med oss och promenerade bort till Ulli där vi skulle fortsätta fira midsommar.


Vi grillade ,åt sill och myste på sen så gjorde jag och Jeanette en midsommarstång av Ullis torkvinda , haha den blev hur snygg som helst eller hahha.

När alla var mätta och belåtna så var det dags för efterrätten honey hade gjort och alla älskade den och jag tror knappt det fanns något kvar av den , hehe lyckad efterrätt med andra ord.

Just när vi skulle gå hemåt kommer syster och hennes kompisar som var i närheten på fest och sa hej och följde med oss en bit , men när vi kom utanför där de var så tyckte de att Milian skulle Måla så han fick en hink med vatten och en pensel och de visade honom hur han skulle göra och herregud vad han målade .

Tillslut efter många men så fick jag ner honom i vagnen och vi kunde gå hem och sova.

                          


Ja det här var våran midsommar , hoppas att ni hade det lika underbart som oss. Ni får gärna dela med om vad ni gjorde för skoj.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards